
Skriňa
je konštruovaná pri type CTHx pre horizontálny výfuk vzdušniny, pri CTVx pre vertikálne. Podstavec ventilátora je z oceľového pozinkovaného plechu, galvanicky pokovované sú aj držiaky, mriežka a skrutky. Strieška a skriňa ventilátora je z Al plechu. Motor ventilátora je uložený mimo prúdu vzdušniny. Ventilačný okruh motora je oddelený, používa vlastné radiálne obežné koleso. Po obvode striešky je u ventilátora CTHx ventilačná škára, u typu CTVx je ventilácia motora vyvedená zo strany skrine.
Obežné koleso
ventilátora je radiálna s dozadu zahnutými lopatkami. Vyrobené je z oceľového pozinkovaného plechu, je staticky a dynamicky vyvážené.
Motor
je asynchrónny s odporovou kotvou nakrátko, stator s chladiacimi rebrami, povrchová úprava čiernym epoxidovým lakom. Motory ventilátorov CTH(V)B sú 1-fázové pre napätie 230 V, CTH(V)T sú 3-fázové pre napätie 230/400 V alebo 3-fázové pre napätie 400 V. Motory sú sériovo vybavené termopoistkou. Vinutie je v tropikalizačnej úprave s izoláciou triedy F a trvalou pracovnou teplotou -40 až +120 °C. Guľôčkové ložiská s tukovou náplňou na dobu životnosti. Krytie IP55.
Svorkovnica
je prístupná po vybratí striešky ventilátora, u jednofázových ventilátorov obsahuje aj rozbehový kondenzátor. Krytie je IP55.
Regulácia otáčok
sa vykonáva zmenou napätia elektronickými alebo transformátorovými regulátormi alebo frekvenčnými meničmi. Motory označené 230/400‘V nie je možné prepínať pre zníženie otáčok prepínačom Y/Δ a je možné ich prevádzkovať iba v spojení Y.
Smer otáčania
je možný iba jedným smerom, v zmysle šípky na skrini ventilátora. Pri opačnom smere otáčania môže dôjsť k preťaženiu motora, ventilátor sa prejavuje zároveň zvýšeným hlukom.
Montáž
Ventilátor sa montuje zásadne horizontálne pomocou príslušenstva (s osou motora zvisle).
Hluk
emitovaný ventilátorom je uvedený v tabuľkách. Akustický tlak je meraný vo voľnom akustickom poli vo vzdialenosti 3 m v pracovnom bode 2 výkonovej charakteristiky (sania/výtlak).